Deparazitarea animalelor de companie

Deparazitarea animalelor de companie este extrem de importantă nu doar pentru sănătatea și confortul lor, dar și pentru sănătatea și confortul dumneavoastră. O mare parte dintre parazitozele animalelor de companie sunt zoonoze, adică pe înțelesul general se transmit la om!

Să luăm de exemplu puricii, aceștia nu produc doar un disconfort teribil când se hrănesc, și mă refer la durerea acută care e resimțită atunci când aceștia penetrează dermul, dar pot transmite o multitudine de boli, pot cauza reacții alergice locale grave, pot infesta omul cu larva (cisticercul) unuia dintre cei mai răspândiți viermi plați la câini și pisici, Dipylidium caninum. Infestația cu Dipylidium caninum se produce prin ingestia accidentală a unuia sau mai multor purici infestați sau chiar prin saliva câinilor și pisicilor. De regulă copiii de vârste mici sunt cei mai frecvent expuși dar se pot infecta și adulții; dacă un purice după ce sare ajunge accidental în mâncarea dumneavoastră, aveți siguranța că îl veți observa?

Deparazitările sunt de două tipuri: externe pentru paraziții de la nivelul dermului (purici, căpușe, păduchi, etc.) și interne pentru paraziții ce se află în interiorul organismului (în apartul digestiv, circulator și în alte organe: ficat, pulmoni etc.).

Pentru o eficiență mai mare și pentru a preveni infestațiile masive se recomandă efectuarea deparazitărilor la intervale periodice în funcție de tipul deparazitării și în funcție de produsul utilizat.

Este esențial să consultați un medic veterinar înainte de a efectua prima deparazitare a prietenului dumneavoastră necuvântător și la fel, periodic, este bine să reevaluați metodele de deparazitare și produsele folosite, tot cu ajutorul medicului veterinar, deoarece pe parcursul vieții animalului pot apărea schimbări care afecteaza eficiența deparazitărilor sau chiar pot apărea modificări de toleranță individuală la produsele utilizate.

ATENȚIE!

Pentru un tratament antiparazitar eficient și corect, adresați-vă unui medic veterinar în cadrul unui cabinet veterinar, unei clinici veterinare sau unui spital veterinar, nu vânzătorului sau vânzătoarei din pet-shop sau farmacie veterinară, care frecvent nu sunt de specialitate sau nu au o pregătire completă, și luați în considerare că există diferențe între specii și rase în ce privește toleranța la anumite substanțe și vă puteți omorî dintr-o astfel de greșeală prietenul necuvântător.
Din nefericire în cazuistică ne confruntăm prea des cu astfel de probleme și nu toți pacienții pot fi salvați.

Despre autor: Prima-Vet

Din 2002 oferim servicii medicale-veterinare complete și de calitate, pentru prietenii necuvântători ai omului.

2 comentarii la “Deparazitarea animalelor de companie”

Poțilăsa un răspuns sau Urmărește acest articol.

1. Rodica - 22 iunie 2017 la 12:49 Răspunde

Cum scap de păduchi la găină

• Prima-Vet - 22 iunie 2017 la 19:20 Răspunde

Pentru pasări puteți utiliza de exemplu Ectocid pulbere sau produse similare pe care pentru siguranța dumneavoastră și a păsărilor, trebuie să le achiziționați doar de la o farmacie veterinară, nu din altă parte. Trebuie obligatoriu să deparazitați și cotețul acestora. Pentru coteț puteți folosi de exemplu Romparasect dar există și alte alternative pe care tot la o farmacie veterinară le găsiți. Important este pentru deparazitarea cotețului ca păsările să fie mutate temporar în altă parte până se usucă complet soluția cu care ați stropit și să vă asigurați că nu au rămas acumulări de lichid pe nicăieri, pentru ca păsările să nu bea soluția toxică. Mai multe sfaturi ar trebui să primiți de la farmacia veterinară de la care achiziționați produsele iar acestea să fie însoțite de un prospect sau de la medicul veterinar de la circumscripția sanitar veterinară în cazul în care locuiți într-o comună.

Lasa un Comentariu.

Adresa ta de email nu va fi publicată.